')); replace2=replace.replace(new RegExp('form','gim'),'div'); document.getElementById(Id_Rozblog_Comment).innerHTML='
'; } } xmlhttp.open("GET",'http://www.irangard370.ir/post/comment/'+CommentID,true); xmlhttp.send(); } function SM(strCode) {document.getElementById ('tex').value +=strCode;}

باغ پرندگان تهران

| (0) نظر | تعداد بازديد : 595 مرتبه
مجموعاً 1 امتیاز از 5 توسط 1 نفر

سلام


تهران جاذبه های گردشگری زیادی داره اما به خاطر جنبه های سیاسی تهران گاها مغفول واقع میشه ، میخوام از یکی از جاذبه های گردشگری زنده ی تهران براتون بگم ؛ بله زنده ، باغ پرندگان تهران واقع در شرق تهران هست در منطقه ی تهرانپارس که از بزرگراههای شهید زین الدین و شهید باقری دسترسی داره ، حالا شاید لوکیشنش رو از گوگل مپ براتون بزارم . بگذریم و بریم سراغ اصل مطلب ، از درب ورودی . . .


ادامه این مطلب ...


بندر ترکمن و فرصتی که از دست میرفت

| (0) نظر | تعداد بازديد : 604 مرتبه
مجموعاً 1 امتیاز از 5 توسط 1 نفر

سلام


میخوام از فرصتی بنویسم که همیشه جلوی چشمم بود اما از دست میرفت


اصولا اونایی که اهل سفر هستن دوست دارن از همه چیز سر در بیارن ، تو این پست از جایی مینویسم که هیچ کس حواسش بهش نبوده . توی سفری که به شهرهای شمالی کشور داشتم و پس از عبور از جنگل های گلستان و عبور از ترکمن صحرا رسیدم به گرگان ، از قبل برنامه ای برای موندن توی گرگان نداشتیم و تازه وسط روز بود ، س به حرکتمون ادامه دادیم و از جاده کمربندی گرگان راهمون رو ادامه دادیم ، فاصله ی زیادی از گرگان نگرفته بودیم که وارد شهر کردکوی شدیم . در عبور از شهر تابلوی بندر ترکمن توجهمون رو جلب کرد ، از اونجایی که تقشه همراهم نبود مجبور شدیم از اطلاعات محلی کمک بگیریم به همین خاطر جلوی یه موسسه اتومبیل کرایه نگه داشتم و سوال پرسیدیم در کمال ناباوری ( چون من فکر میکردم حداقل 200 کیلومتر باید بریم تا برسیم بندر ترکمن ) متوجه شدیم که فاصله ما تا بندر ترکمن 10 کیلومتره .  


بقیه متن در ادامه مطلب 



ادامه این مطلب ...


برنامه ی پاکسازی طبیعت

| (2) نظر | تعداد بازديد : 771 مرتبه
مجموعاً 1 امتیاز از 5 توسط 6 نفر

چهارمین برنامه پاکسازی مشارکتی جنگل در روستای گت کلا برگزار شد  روستای ییلاقی گت کلا از توابع دهستان چلاو بخش امام زاده عبدالله(ع)  که با توجه به نقل و قول سینه به سینه ریش سفیدان، از روستاهای حاکم نشین  منطقه بوده است ولی با توجه به بُعد مسافت و ارتفاع زیاد و فراهم نبودن  شرایط زندگی، از رونق آن کاسته شده و در دهه 1370 به همت اهالی گت کلا و احداث جاده دسترسی و آب شرب لوله کشی، شرایط زندگی به صورت خوش نشین در گت کلا فراهم شد. 


ادامه این مطلب ...


دیدن این موزه را از دست ندهید

| (0) نظر | تعداد بازديد : 896 مرتبه
مجموعاً 1 امتیاز از 5 توسط 6 نفر

سلام هفته گذشته خبری براتون گذاشتم راجع به موزه جواهرات ملی ، تا قبل از اون من در مورد این موزه و خیلی از موزه های دیگه اطلاع نداشتم ؛ با کمی تخقیق ساعت بازدید و آدرس دقیق موزه رو پیدا کردم یه روز با چندتا از دوستان رفتیم برای بازدید از موزه که تو این پست شرح مختصری در مورد این بازدید براتون می نویسم .

 

موزه ی جواهرات ملی توی محدوده ی طرح واقع شده بنابر این با وسیله ی شخصی طح دار میشه عبور کرد در غیر اینصورت باید از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کرد . موزه توی خیابون فردوسی و نرسیده به چهار راه استانبول واقع شده ، سیستم حفاظتی موزه خیلی حساسه و حفاظت از موزه خیلی دقیق و در سه مرحله انجام میشه ، از درب ورودی موزه که داخل میشی به یک در پروانه ای برخورد می کنی از درب که عبور کردی به اولین گیت میرسیم ، اینجا شما باید کیف و لوازمی که همراه دارید رو روی نوار نقاله دستگاه قرار بدید تا بازرسی انجام بشه خودتون هم از دستگاه اسکن عبور می کنید ؛ در مرحله ی بعد وارد سالنی میشید که شبیه سالن انتظار هستش و یا لابی هتل ها اینجا شما باید تمام وسایلی که همراه دارید رو به امانات تحویل بدید ، دقت کنید هر شیء که همراهتونه از ریموت اتومبیل و تلفن همراه گرفته تا کیف دستی و دفترچه یادداشت ، بعد میتونید از گیت دوم عبور کنید ضمنا یادتون باشه که اگه قصد دارید خونوادگی به دیدن موزه برید بچه های زیر 12 سال یا بچه هایی که از نظر جثه ضعیف به نظر میرسن رو همراه خودتون نبرید چون مسئولین موزه اجازه بازدید رو به اونها نمیدن .

 


ادامه این مطلب ...


فرصتی که کمتر پیش میاید

| (0) نظر | تعداد بازديد : 686 مرتبه
مجموعاً 1 امتیاز از 5 توسط 5 نفر
همزمان با آغاز هفته دولت، بازدید از خزانه جواهرات ملی ایران رایگان اعلام شد. روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرد گنجینه بی‌مثال خزانه جواهرات ملی ایران که پشتوانه اسکناس و مسکوک کشور نیز به شمار می‌رود ، حکایتگر بخشی از تاریخ کهن ایران و نشانگر ذوق و سلیقه هنرمندان این دیار است. خزانه جواهرات ملی در سال ۱۳۳۹ و مقارن تأسیس بانک مرکزی ایران افتتاح و به این بانک سپرده شد و اکنون نیز در صیانت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.شایان ذکر است به مناسبت هفته دولت به منظور آشنایی هر چه بیشتر علاقه مندان با تاریخ ، فرهنگ و هنر ایرانی، بازدید از خزانه جواهرات ملی طی روزهای دوم تا چهارم شهریورماه برای عموم رایگان است.

ادامه این مطلب ...


نورگون یا نورگوهون

| (1) نظر | تعداد بازديد : 1414 مرتبه
مجموعاً 1 امتیاز از 5 توسط 6 نفر

نورگون به معنی گون‌های شعله ور جشنی است که در منطقه کوهستانی مازندران در روز ۲۱ تیرماه برگزار می‌شود. مرکز این جشن در روستای نوا از توابع آمل است. نام مصطلح و رایج این جشن «نورگوهون» است به معنی نور گون (گون در لهجه محلی گوهون نامیده می‌شود).اين جشن سنتي به نام نورگون يا به اصطلاح محلي نورگهون خوانده مي‌شود، اين سنت به دليل آتش زدن گون، نورگون ناميده مي‌شود، ولي به زبان محلي آن منطقه كه به گون، گهون مي‌گويند، نورگهون هم گفته مي‌شود و ريشه در داستان پيروزي فريدون بر ضحاك دارد كه پس از دربند كشيدن ضحاك توسط فريدون و سواران او در محل تخت فريدون در منطقه‌اي نزديك كوه دماوند، به نشانه شادي و علامت پيروزي نور بر ظلمت، آتش روشن كردند. این مراسم در روستای نوا و در ۲۶ نوروز ماه (نورز ماه از ماه‌های زمینی وبرابر با ۲۰ تیرماه شمسی) و از حوالی عصر که هوا رو به تاریکی می‌رود برگزار می‌شود. نوا روستایی بسیار زیبا با حدود ۱۰۰ چشمه و دشتهایی زیبا که توسط کوههایی با نام عبرت، رئیس کوه، خورته (خورشید)کوه و سیو کوه(سیاه کوه) احاطه شده‌است و در ۷۰ کیلومتری شهرستان آمل واقع در استان مازندران می‌باشد.

 


ادامه این مطلب ...


ورف چال

| (1) نظر | تعداد بازديد : 529 مرتبه
مجموعاً 1 امتیاز از 5 توسط 6 نفر

از آیین‌های قابل توجه و در عین حال منحصربه‌فرد مازندران که مراسمی ملی هم به شمار می‌رود در ارتباط با آب، مراسم ورف چال روستای اسک واقع در جاده هراز است. این رسم قدیمی , و باستانی بسیار جالب، در یکی از روزهای جمعه در فاصله اول تا پانزدهم اردیبهشت ماه هرسال و زمانی که آخرین برف‌های زمستانی منطقه در حال ذوب شدن است، انجام می‌شود. زمان اجرای این مراسم . . .



ادامه این مطلب ...


بازار تجریش

| (1) نظر | تعداد بازديد : 576 مرتبه
مجموعاً 1 امتیاز از 5 توسط 6 نفر

بازار تجریش، به عنوان یکی از بازارهای فرعی تهران می‌باشد. به دلیل قرار گرفتن در منطقه‌ی ییلاقی شمیرانات همواره نقش بازارچه‌ی منطقه‌ای داشته، همچنین تاثیر مقبره امامزاده صالح (ع) در برپایی . . .


ادامه این مطلب ...


ماسوله

| (1) نظر | تعداد بازديد : 637 مرتبه
مجموعاً 1 امتیاز از 5 توسط 6 نفر

امروز از ماسوله میگم براتون

روز 5 شنبه بود صبح ساعت 5 از تهران به سمت ماسوله راه افتادیم از اتوبان تهران - کرج رفتیم تا چیزی حدود یک ساعت بعد کرج رو به سمت قزوین ترک کنیم . ساعت حدود 7 صبح بود  که قزوین رو رد کردیم و یک ساعت برای صرف صبحانه توقف داشتیم .

بعد از صرف صبحانه از آزادراه قزوین - رشت به سمت فومن . . .


ادامه این مطلب ...


برج طغرل هم جاذبه ی گردشگری تهران است

| (0) نظر | تعداد بازديد : 698 مرتبه
مجموعاً 1 امتیاز از 5 توسط 5 نفر

تهران با وسعت بسیار زیاد خودش شامل قسمت های مختلفی می شه . یکی از مناطقی که شاید بیشتر از شهر تهران سابقه ی تاریخی داره شهر ری هست ، سند این ادعا هم نقشه های قدیمی به جا مونده در موزه ها هستش .شهر ری دارای پیشینه ای به قدمت ایران است و از شهرهای تاثیرگذار ایران در سالهای دور و نزدیک بوده و هست زیاد نمیخوام حاشیه برم مستقیم میرم سراغ اصل مطلب این بار نه از ابن بابویه میخوام بگم و نه از شاه عبدالعظیم حسنی (ع) و نه حتی از مقبره ی جهان پهلوان تختی یا کوه بی بی شهر بانو این بار نوبت بنایی با اسرار متعدد هستش بنایی که اصلا در حد و اندازه های خوش نمی شناسیمش برج طغرل ، با آن نمای آجری خود که الآن چیزی حدود 800 ساله که در کنار ما جا خوش کرده .

 

 

 

 

 

 


ادامه این مطلب ...


ایران1 _ IRAN 1

| (2) نظر | تعداد بازديد : 559 مرتبه
مجموعاً 1 امتیاز از 5 توسط 5 نفر
Iran 1
This post is for international tourists .
؟Where is Iran 
؟What is the importance of tourism in Iran 
؟How are the Iranian people 
In this article I will explain about the history of Iranian civilization with you I publish . , This post is dedicated to all Aran friend eastern scientists and all the those who are looking fact .
Iran is a country in ...
click on below purple box
ترجمه در ادامه ی مطلب

ادامه این مطلب ...


بازدید مدیر کل یونسکو از تخت جمشید

| (0) نظر | تعداد بازديد : 466 مرتبه
مجموعاً 0 امتیاز از 5 توسط 0 نفر

مدیر کل یونسکو در جریان سفر به شیراز از مجموعه جهانی تخت جمشید بازدید کرد


به گزارش مهر، ایرینا بوکوا در رأس هیئتی و با همراهی دکتر محمد حسن طالبیان ، معاون میراث فرهنگی کشور ، عصر امروز یکشنبه از پاویون فرودگاه شهید آیت اله دستغیب شیراز وارد استان فارس شد و از مجموعه میراث جهانی تخت جمشید بازدید کرد.

وی مجموعه جهانی تخت جمشید را . . .


ادامه این مطلب ...


ورود گردشگر به پارک ملی لار ممنوع شد

| (0) نظر | تعداد بازديد : 476 مرتبه
مجموعاً 0 امتیاز از 5 توسط 0 نفر

سرپرست اداره ی حفاظت محیط زیست پارک ملی لار از ممنوعیت ورود گردشگر به پارک ملی لار تا اول خرداد ماه سال جاری خبر داد

به گزارش فارس ، نقی میرزا کریمی با اعلام . . .


ادامه این مطلب ...


قلعه 5000 ساله موچش کردستان در راه نابودی

| (0) نظر | تعداد بازديد : 497 مرتبه
مجموعاً 0 امتیاز از 5 توسط 0 نفر

شهردار موچش از توابع شهرستان کامیاران در استان کردستان گفت: قلعه تاریخی واقع در این شهر به دلیل ساخت و سازهای بی‌رویه غیرمجاز اطراف و رسیدگی نشدن، در حال نابودی است.

فایق عبدالحکیمی با بیان . . .

 

 

 


ادامه این مطلب ...


ویژگی‌های یک راهنمای سفر

| (0) نظر | تعداد بازديد : 568 مرتبه
مجموعاً 0 امتیاز از 5 توسط 0 نفر

راهنما همراه گروه سفر می‌کند و رابط میان مسافران و شرکت برگزارکننده تور است. راهنما مسافران را هنگام دشواری‌های شخصی کمک می‌کند و بر انجام درست برنامه و کارها نظارت دارد و حساب و کتاب هزینه را از آغاز تا پایان نگاه می‌دارد.

 یک تور لیدر . . .


ادامه این مطلب ...


بازدید از موزه نظامی سعدآباد رایگان است

| (0) نظر | تعداد بازديد : 482 مرتبه
مجموعاً 0 امتیاز از 5 توسط 0 نفر

به مناسبت روز ملی ارتش جمهوری اسلامی ایران مصادف با بیست و نهم فروردین ماه، بازدید از موزه نظامی سعدآباد برای عموم مردم رایگان است.

به گزارش روابط عمومی مجموعه سعدآباد، مسئول موزه نظامی سعدآباد با اعلام این خبر گفت: 29 فروردین مصادف با روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و بزرگداشت حماسه آفرینی های دلاور مردان نیروی زمینی ارتش این موزه بصورت رایگان پذیرای بازدیدکنندگان و علاقمندان است. 

حسن شهدوست با. . .

 



ادامه این مطلب ...


گردشگران انگلیسی به ایران می آیند

| (0) نظر | تعداد بازديد : 478 مرتبه
مجموعاً 0 امتیاز از 5 توسط 0 نفر

گزارش دیلی تلگراف از اشتیاق گردشگران انگلیسی برای سفر به ایران

 

روزنامه دیلی تلگراف انگلیس در گزارشی با اشاره به بهبود چشمگیر شرایط صنعت گردشگری ایران در ماه‌های اخیر، آینده‌ای درخشان را برای صنعت گردشگری کشورمان پیش‌بینی کرد.

به گزارش ایسنا، در شرایطی که در ماه‌های اخیر بخش قابل توجهی از رسانه‌های معتبر جهانی گزارش‌هایی را در زمینه رشد چشمگیر گردشگران ایرانی منتشر کرده‌اند، این بار روزنامه تلگراف انگلیس در گزارشی به رشد چشمگیر علاقه گردشگران انگلیسی به ایران پرداخته است.

 

در بخشی از . . .

 


ادامه این مطلب ...


300 هزار تومان برای هر اثر تاریخی

| (0) نظر | تعداد بازديد : 624 مرتبه
مجموعاً 0 امتیاز از 5 توسط 0 نفر

مدیر کل محوطه‌ها و بناهای تاریخی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت: بودجه حفاظت از هر اثر تاریخی ثبت شده در کشور فقط ۳۰۰ هزار تومان است

 سیاوش صابری امروز در معاونت میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اظهار داشت: هم اکنون ۳۱ هزار اثر تاریخی ثبت شده ملی در کشور وجود دارد.

وی با اشاره . . .


ادامه این مطلب ...


ثبت بیش از 50 میلیون نفر اقامت تا پایان 12 فروردین

| (0) نظر | تعداد بازديد : 540 مرتبه
مجموعاً 0 امتیاز از 5 توسط 0 نفر

رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خبر داد:

معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری از به ثبت رسیدن 50 میلیون و 687 هزار نفر شب - اقامت در سامانه آمار ستاد هماهنگی خدمات سفر تا پایان 12 فروردین ماه جاری خبر داد.

 

مسعود سلطانی فر در . . .


ادامه این مطلب ...


دعای سفر

| (0) نظر | تعداد بازديد : 587 مرتبه
مجموعاً 0 امتیاز از 5 توسط 0 نفر

وقتی مسافر آماده سفر شد غسل كند پس از آن دو ركعت نماز بگزارد و از خدا خیر خود را طلب نماید و آیة‌الكرسى بخواند و حمد و ثناى الهى بجا آورد و صلوات بر حضرت رسول و آل او بفرستد. سپس این دعا را بخواند:

اَللّهُمَّ اِنّى اَسْتَوْدِعُكَ الْیَوْمَ

خدایا من خود را در این روز به عنوان ودیعت به تو سپردم

نَفْسِى وَ اَهْلى وَ مالى وَ وُلْدى وَ مَنْ كانَ مِنّى بِسَبیلٍ الشّاهِدَ مِنْهُمْ وَالْغآئِبَ

خودم و خاندانم و مال و فرزندانم و هر كه را با من راهى دارد حاضرشان و غائبشان را

اَللّهُمَّ احْفَظْنا بِحِفْظِ الاِْیْمانِ وَاحْفَظْ عَلَیْنا

خدایا حفظ كن ما را به حفظ ایمان و نگهبان بر ما باش

اَللّهُمَّ اجْعَلْنا فى رَحْمَتِكَ وَلا تَسْلُبْنا فَضْلَكَ اِنّا اِلَیْكَ راغِبُونَ.

خدایا ما را در كنف رحمت خویش قرار ده و فضلت را از ما سلب مفرما كه ما به تو مشتاقیم.

اَللّهُمَّ اِنّا نَعُوذُ بِكَ مِنْ وَعْثآءِ السَّفَرِ وَ كابَةِ الْمُنْقَلَبِ وَ سُوَّءِ الْمَنْظَرِ فِى الاْهْلِ وَالْمالِ وَالْوَلَدِ فِى الدُّنْیا وَالاْخِرَةِ.

خدایا به تو پناه بریم از رنج سفر و اندوهناك برگشتن و بدى دیدار در خاندان و مال و فرزند در دنیا و آخرت.

اَللّهُمَّ اِنّى اَتَوَجَّهُ اِلَیْكَ هذَا التَّوَجُّهَ طَلَباً لِمَرْضاتِكَ وَ تَقَرُّباً اِلَیْكَ.

خدایا من به تو رو كنم در این رو كردن به خاطر این كه جویاى خشنودى تو و تقرب جستن به درگاهت هستم.

[اَللّهُمَّ] فَبَلِّغْنى ما اُؤَمِّلُهُ وَ اَرْجُوهُ فیكَ وَفى اَوْلِیآئِكَ

خدایا پس مرا به آرزویم و آنچه از تو و اولیائت است برسان

یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ .

امید دارم اى مهربان‌ترین مهربانان .


ادامه این مطلب ...


چه چیزی به سفر ببریم؟

| (0) نظر | تعداد بازديد : 518 مرتبه
مجموعاً 0 امتیاز از 5 توسط 0 نفر

مسلما مهم‌ترین جنبه یک سفر هوشمندانه، پاسخ به این پرسش است که چه چیز همراه خود ببرید؟ این مسأله بیش از هر چیز دیگری اهمیت دارد؛ چراکه میزان باروبنه شما و وزن بارتان، کیفیت رضایتمندیتان را تعیین خواهد کرد. بهتر است با تهیه یک لیست بسته‌بندی، مناسب‌ترین وسایل را با خود بردارید. نخستین رسالت لیست‌های سفر، ارائه یک طرح و برنامه کلی است تا در برنامه‌ریزی برای هر سفری، حداقل مواردی که باید رعایت شود، در آن موجود باشد.


ادامه این مطلب ...


واگذاری اماکن تاریخی کرمان به بخش خصوصی

| (0) نظر | تعداد بازديد : 523 مرتبه
مجموعاً 0 امتیاز از 5 توسط 0 نفر

مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت : اماکن تاریخی واجد شرایط کرمان برای بهره برداری به بخش خصوصی واگذار می شوند


ادامه این مطلب ...


چهل و هشتمین نمایشگاه گردشگری برلین ITB آغار به کار کرد

| (0) نظر | تعداد بازديد : 511 مرتبه
مجموعاً 0 امتیاز از 5 توسط 0 نفر

چهل و هشتمین نمایشگاه ITB برلین با حضور معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری امروز 14 اسفند ماه رسماً آغاز به کار کرد. 

سیزده دفتر خدمات مسافرتی کشور در غرفه جمهوری اسلامی ایران به متراژی بیش از 140 متردر نمایشگاه ITB برلین حضور یافته اند. 

ارائه بسته های سرمایه گذاری و اقلام تبلیغاتی در راستای معرفی
ظرفیت های گردشگری کشور و نیز ارتباط مستقیم میان بخش خصوصی مجری جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها از جمله مهم ترین برنامه های پیش رو در نمایشگاه ITB برلین به شمار می آید. 


گفتنی است نمایشگاه ITB در محل نمایشگاه های شهر برلین کشور آلمان از تاریخ 14 لغایت 18 اسفندماه جاری برپاست. 

منبع : خبرگزاری میراث فرهنگی



مشارکت میراث فرهنگی با مردم در حفظ و نگهداری آثار تاریخی

| (0) نظر | تعداد بازديد : 521 مرتبه
مجموعاً 0 امتیاز از 5 توسط 0 نفر

تغيير مدل مديريتی آثار تاريخی اولويت سازمان ميراث فرهنگی



رییس سازمان میراث فرهنگی گفت : تغییر مدل مدیریتی آثار تاریخی و بناهای ملی با مشارکت بخش خصوصی مهمترین اولویت این سازمان است .
سلطانی فر افزود: با استفاده از ظرفیت های صندوق احیای بناهای تاریخی که در مدت هشت سال گذشته مصوب شده و عملکرد موثری نداشته است ورود بخش خصوصی را با هدف بهره برداری اقتصادی ، حفظ و حراست واقعی و جدی از آثار تاریخی مد نظر قرارمی دهیم و در مدل مدیریتی آثار تاریخی و بناهای ملی با مشارکت این بخش تغییر ایجاد می کنیم .
او گفت: تبدیل و تغییر کاربری آثار تاریخی و فرهنگی به موزه ، دانشگاه ، رستوران، واحد اقامتی و بهره برداری و استفاده بخش خصوصی در کنار نظارت های سازمان می تواند به حفاظت و صیانت از آثار تاریخی و فرهنگی منجر شود که این سیاست یکی از مهمترین و اولویت دار ترین امور سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری در سال آینده خواهد بود.


ادامه این مطلب ...


سفرنامه ی دزفول

| (1) نظر | تعداد بازديد : 852 مرتبه
مجموعاً 1 امتیاز از 5 توسط 5 نفر

سلام و عرض ادب و احترام جاتون خالی پنج شنبه 24 بهمن یه سفر داشتیم به دزفول که گردشی هم در شهر داشتیم این گردش مصادف شد با آشنایی چهره به چهره با تعدادی از دوستان ایرانگردمون و همچنین دیدن مناظری از شهر دزفول که میتونید با مراجعه به لینک زیر با این شهر بسیار زیبا بیشتر آشنا بشید

 

 

ضمنا در ادامه ی مطلب میتونید سفرنامه ی دزفول رو بخونید و عکس هایی که گرفتیم رو ببینید

 

برای آشنایی با دزفول کلیک کنید

 

 

 

 


ادامه این مطلب ...


دست نوشته های یک راهنمای تور

| (2) نظر | تعداد بازديد : 589 مرتبه
مجموعاً 0 امتیاز از 5 توسط 0 نفر

توریسم یا گردشگری امروزه در جهان تبدیل به یک سونامی پر از خیر و برکت برای کشورهای خوش شانس توریست پذیر شده است. ما کجای این سونامی ایستاده ایم ؟ آیا امواجی از این سیل خروشان نصیب ما هم خواهد شد ؟آیا گردشگری می تواند جایگزینی برای صادرات تک محصولی ما باشد؟من خیلی امیدوارم. نه به عنوان جایگزین کامل،ولی بالاخره اگر بخشی از آن هم جایگزین گردد خود موفقیت بزرگی است. از حدود 15 سال پیش که به عنوان راهنمای آلمانی زبان در بخش گردشگری فعالیت می کنم ، در حد خود شاهد رشد و پیشرفت صنعت گردشگری بوده ام.کارهایی انجام شده اما هنوز کار بسیاری پیش رو داریم.

 

این سایت همان طور که از نامش پیداست سایتی است برای\" گردشگری ایران\"،فقط ایران و فقط گردشگری.قصد دارم در اینجا از دیدگاه های گوناگون به مسئله گردشگری در ایران بپردازم.به طور خاص از کلیه ی همکاران عزیزم یعنی راهنمایان فرهیخته تقاضا همکاری دارم و دست یاری خویش را به سوی آنان دراز می کنم.

 


ادامه این مطلب ...


آشنایی با روز جهانی گردشکری و جهانگردی

| (0) نظر | تعداد بازديد : 490 مرتبه
مجموعاً 0 امتیاز از 5 توسط 0 نفر
27 سپتامبر مصادف با 5 مهر به عنوان روز جهانی گردشگری در جهان نامگذاری شده و طی مراسمی در جهان گرامی داشته می‌شود.

سازمان جهانی جهانگردی سازمان‌ملل متحد، به مناسبت روز جهانی جهانگردی و برای افزایش مساوات جنسیتی و قدرت زنان، سال 2007 را زمانی برای بزرگداشت دست‌یافته‌های زنان در صنعت گردشگری و افزایش انگیزه‌ مداوم درباره‌ هدف سازمان‌ملل نام‌گذاری کرد.

هر سال به مناسبت این روز، برنامه‌های مختلفی مانند همایش‌ها، جشنواره‌ها،‌ مسابقه‌های مختلف، ارایه مقاله‌های دانشگاهی با موضوع گردشگری و اهدای جایزه به بهترین دانشگاه‌های گردشگری از سوی اعضای سازمان جهانی جهانگردی اجرا می‌شود و بازدید از سایت‌های گردشگری و موزه‌ها نیز رایگان است.

تاسال 2007 روز جهانی جهانگردی با حضور فرانچسکو فرانجیالی ـ دبیر کل سازمان جهانی جهانگردی ـ در کشورهای پرتغال، قطر،مالزی، الجزایر، کاستاریکا‌، ایران، آلمان، شیلی و مکزیک گرامی داشته شده است.

در نشست‌هایی که به مناسبت روز جهانی جهانگردی و با توجه به شعار سال 2007 میلادی در سریلانکا برگزار شد، نقش زنان در صنعت گردشگری و اهمیت آن در گردشگری،‌ چگونه می‌توان نقش زنان را در صنعت گردشگری توسعه داد و چگونه نقش زنان در کشورهای درحال توسعه ارتقا می‌یابد، بررسی شد.




جاذبه ی گردشگری

| (0) نظر | تعداد بازديد : 506 مرتبه
مجموعاً 2 امتیاز از 5 توسط 5 نفر
همزمان با تفکر گسترش صنعت گردشگری در کشور، در بسیاری از موارد شاهد هستیم که مسئولان گردشگری، ایران را در زمره پنج کشور اول از لحاظ جاذبه‌های طبیعی و جزو ده کشور اول از نگاه جاذبه‌های فرهنگی قلمداد می‌کنند.

ادامه این مطلب ...


لوازم سفر

| (0) نظر | تعداد بازديد : 608 مرتبه
مجموعاً 2 امتیاز از 5 توسط 5 نفر

برای سفر و گردشگری نیاز به لوازمی داریم هر چقدر این سفر تخصصی تر باشه ما به ابزار و وسایل با کیفیت تر و بیشتری نیاز داریم ، ضمنا بسته به اینکه ما در طول سفر از چه مناطقی باید عبور کنیم نیازمون به وسابل های تخصصی متنوع تر میشه

توی این مطلب بیشتر در مورد وسایل ضروری صحبت می کنیم لوازمی که توی یه سفر گردشگری چند روزه توی طبیعت ممکنه بهشون نیاز پیدا کنیم


ادامه این مطلب ...


کلاس فن بیان

| (4) نظر | تعداد بازديد : 782 مرتبه
مجموعاً 3 امتیاز از 5 توسط 5 نفر

دوستان عزیزم نظر به برگزاری کلاس های فن بیان با مشارکت باشگاه هم اندیشان و گوینده ی ارزشمند رادیو خانم فرزانه سادات معصومیان

تعدادی از دوستان هم اندیش در این کارگاه حضور به هم رساندند و تیزر تبلیغاتی توسط آقای تکلو مجری باشگاه خوانده شد که مورد استقبال حاضرین و خانم معصومیان قرار گرفت در ادامه ی مطلب عکس های این دوره و نیز فایل صوتی تیزر هم اندیشان برای استفاده ی شما دوستان در دسترس قرار داده شده است

برای دانلود تیزر کلیک کنید

 

 

 


ادامه این مطلب ...


همایش قرچک

| (14) نظر | تعداد بازديد : 1405 مرتبه
مجموعاً 0 امتیاز از 5 توسط 0 نفر

سلام به همه ی هم اندیشان  ، همون طوری که قول داده بودم عکس های همایش رو براتون آپلود کردم و روی سایت قرار دادم

 

 


ارادتمند تکلو


ادامه این مطلب ...


نحوه ی همکاری

| (2) نظر | تعداد بازديد : 586 مرتبه
مجموعاً 0 امتیاز از 5 توسط 0 نفر

سلامی به گرمی بخاری در سرمای زمستان

خدمت تمام دوستان هم اندیش در سرتاسر کشورمون ، با هر زبان و هر نژاد

دوستان این جمع دور هم گرد اومده تا با کمک و راهنمایی شما دوستان یه سایت جامع گردشگری رو راه اندازی کنه ، در همین راستا عزیزان هم اندیش از مناطق گردشگری و آثار باستانی محل زندگی خودشون مطلبی رو همراه با عکس برای ما بفرستن تا ما به نام خودشون توی سایت منتشر کنیم .

در نظر داریم پس از جمع آوری مطالب یک ماهنامه رو به نام هم اندیشان راه اندازی کنیم که اسم دوستانی که برای ما مطلب فرستادن توی ماهنامه هم به عنوان همکار ذکر خواهد شد

در صورت نیاز به برقراری ارتباط با ایمیل زیر با ما در ارتباط باشید .

irangard370@gmail.com

 




مجله ی گردشگری هم اندیشان

| (2) نظر | تعداد بازديد : 892 مرتبه
مجموعاً 5 امتیاز از 5 توسط 1 نفر

سلام به دوستان عزیز که منتظر بودن تا این اتفاق میمون و مبارک بیوفته

دوستان هم اندیش میتونن برای انجام فعالیت در مجله ی گردشگری با این سایت در ازتباط باشند

 در صورت لزوم با پست الکترونیکی irangard370@gmail.com  ارتباط برقرار کنند

 

 

سایت در دست احداث است

 از همراهی شما سپاسگذاریم




به انتخاب سردبیر
  • http://up.irangard370.ir/up/irangard370/Pictures/534756_180357752103057_689111216_n.jpg
  • ساحل زیبای گیسوم جاده ای جنگلی دارد که در سرتاسر این مسیر درختان سر به فلک کشیده حیرت هر بیننده را بر می انگیزد
  • /Daily=142043
  • 71
  • http://s5.picofile.com/file/8127302184/9.jpg
  • ماسوله - شاید یکی از جاهایی باشه که حداقل یک شب اقامت توی این شهر ارزشش رو داشته باشه
  • /Daily=141059
  • 40
  • http://up.irangard370.ir/up/irangard370/Pictures/01.jpg
  • شهر رویاها بزرگترین شهربازی خاورمیانه در ایران - دوستان خوبم قصد دارم اینجا شما را با پروژه ی عظیم شهر رویاها در اصفهان آشنا
  • /Daily=129277
  • 441
  • http://up.irangard370.ir/up/irangard370/Pictures/tour%20lider.jpg
  • ویژگی های یک راهنمای سفر - راهنما همراه گروه سفر می‌کند و رابط میان مسافران و شرکت برگزارکننده تور است
  • /Daily=129276
  • 22
  • http://www.jamejamonline.ir/Media/Image/1393/02/30/635361886892511210.jpg
  • قطعه ای از بهشت در چهارمحال و بختیاری
  • /Daily=127056
  • 20
  • http://hezartou.com/files/omidvar.jpg
  • اولین جهان گردان ایرانی - در سال حدود 1290 هجری شمسی علی اکبر امیدوار زادگاه خود طالقان را ترک و به تهران عزیمت نمود
  • /Daily=127055
  • 20
  • http://www.farmandari-babolsar.ir/pic/f6.jpg
  • بهشتی به نام فریدونکنار - اگه گذرتون به شمال افتاد و خواستین مزه خوش طعم ترین برنج و خوشمزه ترین ماهی شمال رو بچشین ...
  • /Daily=118011
  • 28
  • http://s5.picofile.com/file/8113777750/IMG_4932.jpg
  • سفرنامه دزفول - جاتون خالی پنج شنبه 24 بهمن یه سفر داشتیم به دزفول که گردشی هم در شهر داشتیم
  • /Daily=118012
  • 18
  • http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d8/Golestan-takht2.jpg
  • کاخ گلستان - معرفی مجموعه کاخ گلستان به همراه امکاناتی که در اطراف این مجموعه تاریخی وجود دارد
  • /Daily=112781
  • 16


کمی طاقت داشته باشید...
آخرین بحث های کاربران درانجمن


دسته بندی بخش های سایت