دیدن این موزه را از دست ندهید

| (0) نظر | تعداد بازديد : 896 مرتبه | مربوط به موضوع: گردشگری ، اماکن دیدنی ، تهران ،
مجموعاً 1 امتیاز از 5 توسط 6 نفر

این جا از دومین گیت بازرسی هم عبور می کنید ، از پله های موزه میرید پایین و تقریبا سه طبقه زیر همکف به درب اصلی موزه میرسیم ، دربی فولادی با قطری حدود 30 سانتی متر ، فضای داخلی موزه بسیار تاریک هستش و فقط نورپردازی بصورت نقطه ای و تنها روی گنجه های حاوی اشیا و آثار دیدنی بود . 

آثار زیادی در خزانه ی جواهرات ملی موجود بود اما آثاری شاخص تر از بقیه به چشم میومد از جمله تخت خورشید که بعد از ازدواج فتحعلی شاه با ملکه  طاووس تاج الدوله به تخت طاووس تغییر نام داد و نیز کره ی جواهر نشان که 34 کیلوگرم طلای خالص در ساخت کره ی زمین به کار برده شده و دریا ها با زمرد و خشکی ها بایاقوت نشان داده شده و کشورهای ایران و انگلستان و فرانسه  با الماس نمایان شده اند .

از دیگر اشیای گرانبهای موزه الماس موسوم به دریای نور بود که در نوع خود بی نظیر است که دارای 182 قیراط وزن و رنگ آن صورتی می باشد که کمیاب ترین رنگ الماس است . از دیگر آثار موجود در موزه می توان به جبه ها و سنگ های زینتی اشاره کرد زره ها و گرزهای سلطنتی و تاج های پادشاهی از دیگر اشیای به جا مانده از دوران زمامداری پادشاهان بر ایران بوده است اما یکی از نفیس ترین این اشیا گلاب پاش زرین مینا می باشد که با یاقوت و الماس و زمرد مزین شده است .

از این موزه و اشیای درون آن میتوان ساعت ها سخن به میان آورد اما ضرب المثلی ایرانی داریم که میگه شنیدن کی بود مانند دیدن ، به دلیل مسائل امنیتی امکان تصویربرداری و نیز بردن هر گونه وسیله ی الکترونیکی به داخل موزه میسر نیست پس تنها راه بازدید از اشیا ، خرید کتابچه و سی دی های بانک مرکزی و یا بازدید حضوری هست ، در ادامه چند عکس که از کتابچه ی منتشر شده توسط بانک مرکزی تهیه شده مقابل دیدگانتون قرار میدم ان شالله که خوشتون بیاد .

به اشتراک بگذارید...
 


نظرات داده شده در این مطلب

نظر خود را در مورد این مطلب با ما در میان بگذارید
کد امنیتی رفرش




کمی طاقت داشته باشید...
آخرین بحث های کاربران درانجمن


دسته بندی بخش های سایت