بندر ترکمن و فرصتی که از دست میرفت

| (0) نظر | تعداد بازديد : 603 مرتبه | مربوط به موضوع: گردشگری ، سفرنامه ، اماکن دیدنی ، استان ، خراسان شمالی ،
مجموعاً 1 امتیاز از 5 توسط 1 نفر

اصولا اونایی که اهل سفر هستن دوست دارن از همه چیز سر در بیارن ، تو این پست از جایی مینویسم که هیچ کس حواسش بهش نبوده . توی سفری که به شهرهای شمالی کشور داشتم و پس از عبور از جنگل های گلستان و عبور از ترکمن صحرا رسیدم به گرگان ، از قبل برنامه ای برای موندن توی گرگان نداشتیم و تازه وسط روز بود ، س به حرکتمون ادامه دادیم و از جاده کمربندی گرگان راهمون رو ادامه دادیم ، فاصله ی زیادی از گرگان نگرفته بودیم که وارد شهر کردکوی شدیم . در عبور از شهر تابلوی بندر ترکمن توجهمون رو جلب کرد ، از اونجایی که تقشه همراهم نبود مجبور شدیم از اطلاعات محلی کمک بگیریم به همین خاطر جلوی یه موسسه اتومبیل کرایه نگه داشتم و سوال پرسیدیم در کمال ناباوری ( چون من فکر میکردم حداقل 200 کیلومتر باید بریم تا برسیم بندر ترکمن ) متوجه شدیم که فاصله ما تا بندر ترکمن 10 کیلومتره .

مسیر ادامه سفر ما به سمت بندر ترکمن تغییر کرده بود و از طریق یه جاده باریک دو بانده به سمت بندر ترکمن رفتیم چیزی نگذشته بود که تو شهر بندر ترکمن بودیم . با استفاده از تابلوها و اطلاعات محلی خودمون رو به ساحل دریای کاسپین رسوندیم و عکس هایی که پایین پست میبینید حاصل هنرنمایی خودمه .

با پرس و جو متوجه شدیم در نزدیکیمون بازارچه محلی هستش ، ما هم اهل خرید ... فرصت رو از دست ندادیم وقتی به خودمون اومدیم هوا رو به تاریکی میرفت .

ناگفته نمونه همونطور که توی عکس پاناروما مشخصه آب دریا پس رفت داشته که میگفتن به خاطر جذر و مد آب هستش و از محلی ها شنیدم که یه جزیره هم هستش که باید ماشین رو تو پارکینگ میگذاشتیم و با قایق میرفتیم اونجا ، توی جزیره هم رستوران بود و هم محل اسکان ... اما ما وقت نداشتیم و به همین خاطر راه افتادیم و به ادامه ی سفرمون پرداختیم . . .

بندر ترکمن و مردمش و لباس های فورکلورشون و مهمون نوازیشون و سوغاتی هایی که خریدم این شهر جذاب رو برای همیشه توی ذهن من ماندگار کرد . شهری که همیشه از 10 کیلومتریش میگذشتم و حالا افسوس میخورم که چرا دفعات قبل نرفتم اونجا ؛ به همتون پیشنهاد میدم برای یکبار هم شده این تجربه جدید رو داشته باشید .