')); replace2=replace.replace(new RegExp('form','gim'),'div'); document.getElementById(Id_Rozblog_Comment).innerHTML='
'; } } xmlhttp.open("GET",'http://www.irangard370.ir/post/comment/'+CommentID,true); xmlhttp.send(); } function SM(strCode) {document.getElementById ('tex').value +=strCode;}

gharneh historic village(روستای تاریخی قارنه،روستای نیاکان من)

| (3) نظر | تعداد بازديد : 968 مرتبه
مجموعاً 1 امتیاز از 5 توسط 5 نفر

in this article i want to  Introduce gharneh historic village for you.this village is southeast esfahan at 45 kilometer distance.this village archaism is about 3500 until 7000 year.now village population is about 100 because it is impossible to live there.there is drouth.in years that is not far this village was very noise and people was farmer in there.yet this village is dramatic and beautifull.and all of the people are warm and hospitable that they live in gharneh hisoric village.all of the house in this village are bat and bole.in the continue you can see pictures of gharneh.please enter below box i hope enjoy 

ترجمه وعکس های قارنه در ادامه مطالب ...


ادامه این مطلب ...


قطعه ای از بهشت در چهارمحال و بختیاری

| (0) نظر | تعداد بازديد : 552 مرتبه
مجموعاً 1 امتیاز از 5 توسط 5 نفر

دره عشق یکی از زیباترین دره های کشور در استان چهارمحال و بختیاری است که دارای آبشارهای متعدد فصلی و دائمی در دو طرف دره، جنگل های گسترده بلوط، روستاهای تاریخی، چشمه آب معدنی گوگردی و...است که در وسط دره رودخانه پر آب کارون جریان دارد...دره عشق ,فصل طبیعت گردی در استان چهارمحال و بختیاری,جنگلهای منطقه حفاظت شده هلن ,منطقه مشایخ,ماهیگیری وحشی ,شهرستان اردل


ادامه این مطلب ...


ایجاد پارک میراث تاریخی، طبیعی و جهانی چغازنبیل

| (0) نظر | تعداد بازديد : 579 مرتبه
مجموعاً 0 امتیاز از 5 توسط 0 نفر

مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت تپه از ایجاد پارک میراث تاریخی، طبیعی و جهانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست مطبوعاتی معاون میراث فرهنگی، مدیرکل و مدیران پایگاه های ثبت جهانی با اصحاب رسانه بعد از ظهر روز سه شنبه سی‌ام اردیبهشت ماه برگزار شد.

در این برنامه، مظفر فرهادپور گفت: مهمترین دستاورد در چغازنبیل مربوط به کار مشترکی با عنوان پارک میراث تاریخ طبیعی و جهانی چغازنبیل است که اکنون جنگل های «دز» جزء آن محسوب می‌شوند. همچنین کار مشترکی را با هیات های خارجی در زمینه باستان شناسی انجام داده ایم و فصل بعدی کاوش نیز شهریور ماه آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: در حوزه اجرایی سه فاز نجات‌بخشی چغازنبیل را در دستور کار داریم و توانستیم این زیگورات را از حالت آشفته خارج کنیم. فاز دوم که سال گذشته انجام شد، مربوط به محوطه حصار دوم بود که 1.5 کیلومتر آن مرمت شد.




راه انداری موزه تاریخ طبیعی مازندران

| (0) نظر | تعداد بازديد : 507 مرتبه
مجموعاً 0 امتیاز از 5 توسط 0 نفر

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: به مناسبت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی از 28 اردیبهشت تا سوم خرداد موزه‌های استان برای بازدید علاقمندان رایگان استدلاور بزرگ‌نیا با اشاره به فعالیت 12 موزه دولتی، خصوصی و مشارکتی در استان گفت: موزه ساری، بابل و آمل به باستان‌شناسی و مردم‌شناسی اختصاص دارد و بقیه موزه‌ها به نگهداری و نمایش آثار شهدا، مردم‌شناسی و صنایع دستی می‌پردازد. وی از برگزاری گردهمایی روسای جامعه سینمای ایران در مازندران خبر داد و گفت: این گردهمایی در راستای تفاهم‌نامه بین این اداره کل با خانه سینما به منظور انعکاس و معرفی میراث معنوی، تاریخی و طبیعی صورت می‌گیرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای دانش‌آموزان در این هفته خبر داد و افزود: بهترین راهکار برای انتقال میراث فرهنگی به نسل آینده حفظ و نگهداری آن و آموزش دانش‌آموزان با این بخش از تاریخ و فرهنگ کشور است.
بزرگ‌نیا خاطرنشان کرد: ظرف یک ماه آینده موزه مشارکتی این اداره کل با محتوای تاریخ طبیعی با اداره کل محیط زیست در ساختمان اداره کل محیط زیست آغاز به کار کرده تا به تعداد موزه‌های مازندران افزوده شود.
وی تاکید کرد: موزه ها باید در فرهنگ سازی و هویت بخشی  برای تمام جامعه مکان رجوع مردم باشد




ماسوله؛ موزه ای سرگردان در مسیر جهانی شدن

| (0) نظر | تعداد بازديد : 529 مرتبه
مجموعاً 0 امتیاز از 5 توسط 0 نفر

امروز بهترین موزه های دنیا ترکیبی از اطلاعات جذاب و آثار هنری را همزمان در معرض دید گردشگران قرار می دهد که می توان در این راستا به موزه های آرمیتاژ سن پترزبورگ، متروپلیشن آمریکا، موزه قاهره، گالری اوفیتزی فلورانس و لوور فرانسه اشاره کرد. ˈگشت و گذار در موزه ها امروز می تواند نخستین وجه سفر قرار گیردˈ سخن برخی کارشناسان حوزه برنامه ریزی توریسم است. آنان معتقدند غنای فرهنگی و تاریخی سرزمینمان به گونه ایست که می توان با گشایش موزه ای عظیم در کشور در سطح جهانی حرف برای گفتن داشت و در این میان پر بیراه نیست اگر ماسوله را در قدمت و فرهنگ به موزه ای شگفت تشبیه کرد.همچنان این تفاوت های فرهنگی است که هویت می سازد و امروز ماسوله متفاوت با هر جاذبه گردشگری گویا از درون، در حال دگردیسی است و اگر چنین ادامه یابد؛ تنها ظاهری از معماری پلکانی عسلی رنگ او در دامنه کوهستانی خواهد ماند و دیگر هیچ ...


ادامه این مطلب ...


شهرکرد _در یک نگاه

| (0) نظر | تعداد بازديد : 635 مرتبه
مجموعاً 5 امتیاز از 5 توسط 1 نفر

اگر مایلید از طبیعت زیبا و آب وهوای دلچسب ومطبوع یکی از شهرهای ایران لذت ببرید پیشنهاد میکنم یه سری هم به شهرکرد بزنید.شهرکرد از شهرهای مرکزی ایران در97کیلومتری جنوب غرب  اصفهان است.شهرکرد،مرتفع ترین شهرایران است به همین دلیل به بام ایران معروف است.در این شهر آثار تاریخی زیادی ازجمله : قلعه چالشتر، اتاق آئینه وموزه باستان شناسی و..وجود دارد.از سوغاتی های معروف شهرکرد میتوان به گلیم بافی وچوقا بافی اشاره کرد.خوراکی های معروف این شهر نیز شامل گز بلداجی،پولکی ونبات است.اکثر مردم شهرکرد به گویش محلی صحبت میکنند.تالاب چغاخور از جاذبه های طبیعی وبسیار زیبای این شهر محسوب میشود.وجود 240گردشگاه،، آثار تاریخی، قلعه‌ها، اماکن سیاحتی و زیارتی و آب و هوای مطبوع وآبشارهای شگفت انگیز همه ساله در فصل تابستان گردشگران زیادی را جذب میکند.. وجود فضای سبز و سایه سار درختان مفرح با امکانات رفاهی و بهداشتی در روزهای گرم تابستان گردشگران را مهمان بوستانهای شهرکرد ازجمله پارک ملت، پارک بانوان، پارک لاله(پارک ورودی شهر)،پارک شب(عمونادر)و پارک تهلیجان می‌کند.هچنین در نزدیکی این شهر جاذبه های  طبیعی حیرت انگیزی نظیر گرداب بن (واقع در شهرستان بن)،پل زمان خان (واقع در شهرستان سامان)، چشمه کوهرنگ، تونل و آبشار کوهرنگ،دشت لاله‌های واژگون، تالاب بین‌المللی چغاخور و تالاب گندمان وجود دارد.

تماشای تصاویر زیبای شهرکرد در ادامه مطالب را از دست ندهید...


ادامه این مطلب ...


سوت قطار گردشگران اروپایی /شمال نمی ایند

| (1) نظر | تعداد بازديد : 637 مرتبه
مجموعاً 0 امتیاز از 5 توسط 0 نفر

تسهیل روند ورود قطار حامل گردشگران اروپایی در ماه‌های آینده به ایران، در نشست مشترک مدیرعامل شرکت راه‌آهن مجارستان و معاون گردشگری کشور در دستور کار قرار گرفت.مدیرعامل شرکت راه‌آهن و رییس قطارهای بین‌المللی کشور مجارستان در نشستی با مرتضی رحمانی‌موحد، چگونگی ورود قطار حامل گردشگران اروپایی به ایران را تشریح کرد تا گروه یادشده بتواند از حمایت‌ها و پشتیبانی لازم برای تسهیل در تردد برخوردار شود. طبق برنامه ریزی صورت‌گرفته، چهار گروه شامل بیش از 300 نفر از گردشگران اروپایی در دو قطار متوالی در ماه‌های مهر و آذر امسال از مرز رازی در استان آذربایجان شرقی به ایران وارد می‌شوند و پس از بازدید از شهرهای زنجان، یزد، اصفهان و شیراز به تهران وارد و به‌وسیله‌ی هواپیما از کشور خارج می‌شوند. گروه دوم نیز با پرواز وارد می‌شود و به‌وسیله قطار از شهرهای مشهد، کرمان، شیراز، اصفهان و زنجان دیدن می‌کند. مبدأ حرکت گروه یادشده از طریق خطوط هوایی کشورهای مختلف اروپایی به مجارستان و سپس حرکت با قطار و عبور از کشورهای رومانی، ترکیه و سپس ورود به ایران است. از آنجا که اقامت و صرف غذای گردشگران اروپایی گفته‌شده در واگن‌های قطار انجام می‌شود، پیشنهاد فعالیت دو آشپز ایرانی و سرو غذاهای بومی ایران در دستور کار قرار گرفته استهمچنین طی پیشنهادی دیگر، تصمیم بر آن شده است تا بتوان با بهره‌مندی از اصحاب رسانه‌ی کشور مجارستان، داشته‌های فرهنگی و تاریخی ایران معرفی شود.




آرامگاه فردوسی در توس گلباران شد

| (0) نظر | تعداد بازديد : 442 مرتبه
مجموعاً 1 امتیاز از 5 توسط 5 نفر

میراث فرهنگی,فردوسی

آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی با حضور معاون اول رئیس جمهور و استاندار خراسان رضوی و تعدادی از میهمانان داخلی و خارجی گلباران شد.همزمان با فرارسیدن سالروز ولادت حضرت امیرالمومنین علی (ع) و در آستانه سالروز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی، آرامگاه این شاعر بلند آوازه ایران زمین ،عصر امروز با حضور مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور گلباران شد...


ادامه این مطلب ...


28 اردیبهشت بازدید از موزه‌ها رایگان است

| (0) نظر | تعداد بازديد : 470 مرتبه
مجموعاً 0 امتیاز از 5 توسط 0 نفر

http://www.jamejamonline.ir/Media/Image/1393/01/08/635316219527330774.jpg

مدیرکل امور موزه‌ها و اموال منقول تاریخی و فرهنگی گفت: به مناسبت روز جهانی موزه‌های 28 اردیبهشت بازدید از تمامی موزه‌ها و کاخ‌موزه‌ها رایگان است.

محمدرضا کارگر با اشاره به برگزاری نمایشگاه و نشست های تخصصی در کاخ موزه ها و 31 استان در هفته میراث فرهنگی تصریح کرد: از روز 28 اردیبهشت نمایشگاه ها و برنامه های متنوعی در حوزه میراث فرهنگی و موزه در استانها و کاخ موزه ها برگزار می شود.

وی ادامه داد: بازدید از تمامی موزه ها و اماکن تحت پوشش سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در اولین روز از هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه ها برای عموم مردم رایگان است.




افزايش حضور گردشگران اروپايي در مجموعه جهاني تخت‌جمشيد

| (0) نظر | تعداد بازديد : 553 مرتبه
مجموعاً 1 امتیاز از 5 توسط 5 نفر

حضور گردشگران خارجی در تخت‌جمشید امسال 2 برابر افزایش داشته است .
مدیر اجرایی مجموعه‌ی جهانی تخت‌جمشید گفت: استقبال گردشگران خارجی از این مجموعه‌ی جهانی، از ابتدای امسال، بیش از 200 درصد رشد را نشان می‌دهد.
مسعود رضایی افزود: طبق محاسبات نمونه آماری پایگاه میراث جهانی پارسه- پاسارگاد، در این ایام روزانه 400 نفر بازدید کننده خارجی از کشورهای اروپایی، از این مجموعه جهانی بازدید کرده‌اند.
رضایی‌منفرد در ادامه خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد فضای جدیدی برای ورود گردشگران به کشور ایجاد شده و همین امر می‌تواند صنعت گردشگری کشور را به سمت رشد سوق دهد.
این فعال فرهنگی گفت: افزایش قابل توجه ورود گردشگران به مجموعه تخت جمشید نمونه‌ای بارز از نگاه ویژه دولت یازدهم به بخش گردشگری و ارائه سیاست‌های جدید در تعامل با جهان است...


ادامه این مطلب ...



به انتخاب سردبیر
  • http://up.irangard370.ir/up/irangard370/Pictures/534756_180357752103057_689111216_n.jpg
  • ساحل زیبای گیسوم جاده ای جنگلی دارد که در سرتاسر این مسیر درختان سر به فلک کشیده حیرت هر بیننده را بر می انگیزد
  • /Daily=142043
  • 71
  • http://s5.picofile.com/file/8127302184/9.jpg
  • ماسوله - شاید یکی از جاهایی باشه که حداقل یک شب اقامت توی این شهر ارزشش رو داشته باشه
  • /Daily=141059
  • 40
  • http://up.irangard370.ir/up/irangard370/Pictures/01.jpg
  • شهر رویاها بزرگترین شهربازی خاورمیانه در ایران - دوستان خوبم قصد دارم اینجا شما را با پروژه ی عظیم شهر رویاها در اصفهان آشنا
  • /Daily=129277
  • 441
  • http://up.irangard370.ir/up/irangard370/Pictures/tour%20lider.jpg
  • ویژگی های یک راهنمای سفر - راهنما همراه گروه سفر می‌کند و رابط میان مسافران و شرکت برگزارکننده تور است
  • /Daily=129276
  • 22
  • http://www.jamejamonline.ir/Media/Image/1393/02/30/635361886892511210.jpg
  • قطعه ای از بهشت در چهارمحال و بختیاری
  • /Daily=127056
  • 20
  • http://hezartou.com/files/omidvar.jpg
  • اولین جهان گردان ایرانی - در سال حدود 1290 هجری شمسی علی اکبر امیدوار زادگاه خود طالقان را ترک و به تهران عزیمت نمود
  • /Daily=127055
  • 20
  • http://www.farmandari-babolsar.ir/pic/f6.jpg
  • بهشتی به نام فریدونکنار - اگه گذرتون به شمال افتاد و خواستین مزه خوش طعم ترین برنج و خوشمزه ترین ماهی شمال رو بچشین ...
  • /Daily=118011
  • 28
  • http://s5.picofile.com/file/8113777750/IMG_4932.jpg
  • سفرنامه دزفول - جاتون خالی پنج شنبه 24 بهمن یه سفر داشتیم به دزفول که گردشی هم در شهر داشتیم
  • /Daily=118012
  • 18
  • http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d8/Golestan-takht2.jpg
  • کاخ گلستان - معرفی مجموعه کاخ گلستان به همراه امکاناتی که در اطراف این مجموعه تاریخی وجود دارد
  • /Daily=112781
  • 16


کمی طاقت داشته باشید...
آخرین بحث های کاربران درانجمن


دسته بندی بخش های سایت