سفرنامه دشت لاله های واژگون دره بید فریدن

| (0) نظر | تعداد بازديد : 1359 مرتبه
مجموعاً 1 امتیاز از 5 توسط 6 نفر

پنج شنبه شب بود طبق معمول همگی با خانواده مامانم دور هم جمع شده بودیم که پدرم پیشنهاد داد  جمعه رو برای تفریح به بیرون از اصفهان سفر کنیم.همه ی فامیل موافقت کردن وقرارشد دسته جمعی بریم تو دل طبیعت وخوش بگذرونیم  .صبح روز جمعه ساعت 8صبح ،اصفهان را به مقصد دشت لاله های واژگون دره بید فریدن ترک کردیم.از اصفهان که راه افتادیم هوا آفتابی بود اما هر چقدر از شهر دور میشدیم هوا سردتر میشد.درطول مسیر از شهرهای  ساحلی فلاورجان،شهرشهید پرور وعلم وایثار نجف آباد،زادگاه عالمان وفرهیختگان تیران وکرون وشهر زیارتی دامنه عبور کردیم که هرکدام زیبایی منحصر به فردی داشت.درطول مسیر محو تماشای شهرهایی بودم که سرسبزی ومنظره های زیبای آن ها من را مجذوب خود میکرد.با اینکه تابستان  داره از راه میرسه کوه ها هنوزم پوشیده از برف بود وطبیعت زیبایی را برای هرکسی که در آن مسیر بود رقم میزد .مسافت اصفهان تا دره بید حدود 200کیلومتر بود .بالاخره ساعت 10ونیم به دشت لاله های واژگون دره بید رسیدیم.جالبه بدونید که این منطقه در نزدیکی شهر خوانسار بود .از ورودی این منطقه تا پای دامنه کوه ها که از لاله های واژگون پرشده بود ترافیک سنگینی بود و اولین چیزی که نظر من را به خود جلب کرد خانه هایی بود که در مسیر ورودی این منطقه قرار داشتند،روی اکثر در خانه ها عکس لاله های واژگون هک شده بود .بعد از کلی انتظار تو ترافیک بالاخره به پای کوه رسیدیم تصویر شگفت انگیزی بود .در همان مکان با فامیل مستقر شدیم ولی متاسفانه وزش باد شدید وبارش شدید باران باعث شد که خیلی سریع اون مکان رو ترک کنیم وناهار را در مکانی دیگر بین خوانسار ودشت دره بید بخوریم.راستی داشت یادم می رفت گیاهان دارویی فراوانی در دشت لاله ها ی واژگون یافت میشود که از جمله آن ها موسیر،تره کوهی،سبزی کوهی و...میباشد.پیشنهاد میکنم شما هم اگر میخواهید یه روز به یاد ماندنی در فضای آزاد بگذرونید این مکان دیدنی رو از دست ندید